Akuttandvård under röda dagar

Akuta besvär med tänderna kan komma plötsligt, men julen ska inte behöva vara en plåga. Aqua Dental har öppet 365 dagar om året, även under högtider och röda dagar. Du slipper dessutom långa väntetider och extra avgifter på kvällar och helger.

I Göteborg har vi stor beredskap för akuta besök och kan ta emot dig med kort varsel, oavsett dag på året. Ring oss på 010 188 00 00 för att boka en tid.

Akut tandvård

Om du drabbas av tandvärk eller något annat relaterat problem kan du behöva uppsöka akut tandvård. Vad det än är som orsakar dina besvär ska du inte behöva vänta på att få hjälp. Aqua Dental står öppet för att hjälpa patienter alla dagar i veckan, även under högtider.

Så går ett akut tandläkarbesök till

Under ett akut tandläkarbesök undersöker tandläkaren det specifika problem du sökt vård för. Din allmänna mun-och tandhälsa kommer inte att vara i fokus. Ibland krävs det att du kommer på ett återbesök för att åtgärda problemet permanent, men tandläkaren försöker alltid åtgärda problemet permanent vid första akutbesöket om möjligt. Oavsett hur omfattande ditt problem är kommer du att få en provisorisk lösning och smärtlindring om så krävs, direkt.

Då behöver du söka akut tandvård

Problem som kräver akut tandvård kan till exempel vara att en tand slagits ut, en bit eller flisor av en tand lossnar, en spricka i en tand uppstår. Det kan också vara att du får en infektion som orsakar svullnad, blödningar, smärta eller tandvärk. Ilningar som håller i sig eller lagningar som lossnar kräver också akuta åtgärder.

Vad kostar akut tandvård?

Att boka ett akutbesök på någon av Aqua Dentals kliniker i Göteborg kostar 575 kronor. Under besöket undersöker en tandläkare det besvär du sökte vård för och bedömer därefter vilka åtgärder som krävs. Vad behandlingen slutligen kommer att kosta är därför individuellt och beroende av behandlingens omfattning och åtgärder. Du som patient blir alltid informerad innan något ingrepp genomförs, så att du kan ta ställning till ett kostnadsförslag. På Aqua Dental tar vi inte ut några extra avgifter för akut tandvård på röda dagar, kvällar eller helger. Det innebär att det inte kostar mer att gå till tandläkaren på  röda dagar och högtider jämfört med en vanlig vardag.

Vänta inte med att uppsöka tandvården

Om du slår ut, skadar eller upplever problem med en tand, är det viktigt att söka vård direkt för att förhindra att problemen blir värre eller att skadorna blir permanenta. Även vid ihållande och svår tandvärk bör du uppsöka en tandläkare omgående för att undersöka vad besvären beror på. Ring oss på 010 188 00 00 för rådgivning och tidsbokning.